pátek 2. dubna 2021

MŠMT: Harmonogram otevírání škol ve 3 fázích

Pedagogická komora, z. s., získala aktuální verzi materiálu MŠMT s plánem postupného otevírání škol. To má probíhat ve třech fázích...

Konkrétní termíny pro jednotlivé fáze otevírání stanoví MZd s minimálně týdenním předstihem, aby se školy mohly na otevření připravit. Očekáváme několikatýdenní odstup mezi jednotlivými fázemi.

Plán pro jednotlivé ročníky je konstruovaný s ohledem na pravidla pro konstrukci matice PES, 1. fáze odpovídá redukci kontaktů pod úroveň 33 % běžného stavu, 2. fáze odpovídá redukci na úroveň ca 47 % běžného stavu. 3. fáze se zaměřuje především na povolení extrakurikulárních aktivit.

1. Fáze:

a. MŠ – jen povinné předškolní vzdělávání, tj. 130 000 dětí, ca 35 % ze všech dětí.

b. ZŠ - 1. stupeň rotačně, speciální školy/třídy a malé školy prezenčně: v jednom okamžiku ca 320 tisíc žáků ve škole (27 tis. ve spec. tř. 45 tis. v malých školách), tj. ca 32 % všech žáků ZŠ.

c. SŠ, VOŠ a konzervatoře – praktická výuka, týká se ca 180 tisíc žáků ve škole, tj. ca 45 % žáků, ovšem jen u praktických předmětů, tedy jen na zhruba 50 % výuky. Kontakty by tak měly být redukovány na ca 23 % běžného stavu.

d. VŠ – praktická výuka závěrečných ročníků, týká se ca 40 tisíc studentů, tj. 13 % běžného stavu na menší část výuky.

e. Studijní skupiny a individuální konzultace – odhadujeme vliv na úrovni maximálně jednotek procent celkového počtu žáků a studentů.

2. Fáze:

a. MŠ – jen povinné předškolní vzdělávání, tj. 130 000 dětí, ca 35 % ze všech dětí.

b. ZŠ - 1. a 2. stupeň + odpovídající tř. gymnázia a konzervatoře rotačně, speciální školy/třídy a malé školy prezenčně: v jednom okamžiku ca 540 tisíc žáků ve škole (27 tis. ve spec. tř., 45 tis. v malých školách), tj. ca 54 % všech žáků ZŠ.

c. SŠ, VOŠ a konzervatoře – praktická výuka, týká se ca 180 tisíc žáků ve škole, tj. ca 45 % žáků, ovšem jen u praktických předmětů, tedy jen na 50 % výuky. Kontakty by tak měly být redukovány na ca 23 % běžného stavu.

d. VŠ – praktická výuka všech ročníků, týká se ca 123 tisíc studentů, tj. 40 % běžného stavu na menší část výuky.

e. Studijní skupiny a individuální konzultace – odhadujeme vliv na úrovni maximálně jednotek procent celkového počtu žáků a studentů.

3. Fáze umožňuje, navíc extrakurikulární aktivity, nikoli zásadní nárůst objemu dětí, žáků a studentů v prezenční výuce.


Zdroj: MŠMT: Návrat do škol (31. 3. 2021)

11 komentářů:

  1. Mám dotaz. Kdy nastoupí děti do MŠ ve věku 3 - 5 let ? Naše nejmenší jsme se snažili naučit nové věci a hlavně odpoutání od rodičů a prarodičů a zvykání na režim ve školce. Rok nás nikdo neřešil, všichni si mysleli, že jsme nesmrtelní. Myslíte si, že se malošci nemusí nic nového učit ? Nastoupí vůbec zpět do školek? A co rodiče, kterí mají 2 děti v mš - 1 u malošků a jedno u předškoláků ? Jak to tomu maloškovi mají vysvětlit, že do školky nesmí. Naši malošci mi moc chybí :-(

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. A co mají dělat maminky učitelky, když mají 3 - 5 leté děti v MŠ? Zůstanou doman a OCŘ a učit bude kdo?

      Smazat
  2. Učím ve speciální škole, u všech dětí ve třídě individuální přístup, přípravy, pomůcky.. Zároveň jsem matka, nejmladší dítě čtyřleté. Budu muset zůstat na OČR, dětem ve speciálce jen tak nevysvětlíte, proč nemají ve škole svoji paní učitelku, ve třídě máme zaběhlé společné rituály, učební metody apod., to se jim mají střídat suplující učitelky, které děti téměř neznají??? Stejné to bude i na 1.stupni ZŠ. Je smutné, že nebude umožněno učitelkám matkám dokončit se svými žaky školní rok, kort po náročné distanční výuce, která ještě více žáčky a paní učitelku sblížila!

    OdpovědětSmazat
  3. Dobrý den,kdo bude na školách děti ucit,když část pedagogů má děti 3-5 let??

    OdpovědětSmazat
  4. S dětmi mladšími pěti let se nějak nepočítá, nebo přestaly existovat? Na rozdíl od školáků tyto děti neměly ani online výuky a podobně. Jak chcete řešit učitele, co mají doma mladší děti a nebudou tedy moci učit?

    OdpovědětSmazat
  5. Kam dám jako matka samoživitelka bez jakékoli možnosti hlídání své 4leté dítě, abych se mohla vrátit do práce učit na prvním stupni?
    Čím přemýšlíte?
    Sakra omezte se vy sami dospěláci a nechte ty děti žít!

    UZ JE TO TRAPNÝ CO VŠECHNO ODNESOU DĚTI!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jako ředitel základní školy s Vámi Petro plně, ale plně souhlasím! Oni rozhodují od stolů svých kanceláří a v životě nedrželi v rukou křídu a nestáli před žáky.
      VELKÁ OSTUDA SOUČASNÉ VLÁDY!!!

      Smazat
  6. Jsem ředitelkou málotřídní školy a konečně se mi vrátí do školy i 4. a 5. ročník. Mám svěřeného soudem do péče svého malého vnoučka ( nyní 3,5 roku). Abych mohla jít učit, potřebuji malého umístit do MŠ. Jak to mám udělat ? Zůstanu na OČR a co bude s mými školními dětmi? To již nikdo neřeší!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpovědětSmazat
  7. Neočkovaní a tedy nechránění učitelé (podotýkám, že nikoli vlastní vinou) jsou na základě pokynů MŠMT nuceni asistovat při testování žáků (nejen) nejnižších stupňů ZŠ, za přítomnosti rodičů, kterým byla poskytnuta výjimka - musí jim být umožněn vstup do školy, aniž by se museli prokazovat potvrzením, že nejsou pozitivní na covid 19, ani čestným prohlášením, že nebyli v kontaktu s infikovanou osobou. Domnívám se, že se jedná o hazardování přinejmenším se zdravím pedagogických pracovníků, jejichž náplní práce je učit, nikoli dělat asistenta při testování a ohrožovat sebe, potažmo své blízké. Je takovéto jednání v souladu se zákonem?

    OdpovědětSmazat
  8. Pokud to nemáte v náplni práce, tak vás nemohou nutit kohokoli testovat, nebo dozorovat takovou činnost.Ale učitelky již tradičně drží pusu a krok.

    OdpovědětSmazat
  9. Mojí matce je 67, učí na malotridce a byť šla na očkování jako první, chráněná bude az v červnu, neb dostala Zenecu. V pondělí ráno ale musí do práce vytirat dětem nosy. Mně dali včera Pfizera, tj. nakonec budu preockovana dřív než ona. Tolik logika očkování ve školství.

    OdpovědětSmazat

Děkujeme Vám za komentář, bude zveřejněn po schválení administrátorem tohoto webu. :-)