Průběžné vyhodnocení: Pro vyhlášení stávkové pohotovosti hlasovalo 92,6 % respondentů. Jeden z požadavků již byl částečně splněn - ministr školství odvolal z funkce politického náměstka za ČSSD Petra Pavlíka.
Ministryně financí Alena Schillerová navrhla, aby platy pedagogů rostly v příštím roce o 10 procent, místo původně slíbeného patnáctiprocentního navýšení. Ministr školství Robert Plaga předložil novelu zákona o pedagogických pracovnících, podle níž budou moci učit žáky 2. stupně základních škol lidé bez pedagogického vzdělání. Vláda se nehlásí k usnesení Poslanecké sněmovny, aby nejpozději v roce 2020 činily platy učitelů 130 % průměrné mzdy v ČR. Ministerstvo školství navrhuje zvýšit míru přímé pedagogické činnosti zástupcům ředitele. Neproběhla odborná revize inkluzivního vzdělávání. Za posledních 15 let činilo navýšení učitelských platů pouhých 5 procentních bodů oproti ostatním zaměstnancům – ze 105 % v roce 2003 na současných 110 % průměrné mzdy v České republice. Uvedené kroky by vedly ke snížení kvality vzdělávání. Proto vedení spolku Pedagogická komora začalo připravovat vyhlášení stávkové pohotovosti ve školách.
- Pedagogická komora připravuje vyhlášení stávkové pohotovosti ve školách
- Dotazník ke stávkové pohotovosti ve školách
- Průběžné vyhodnocení dotazníku Pedagogické komory k vyhlášení stávkové pohotovosti ve školách
- Stávková pohotovost mimo kolektivní vyjednávání
- Otevřený dopis politikům za záchranu českého školství
Návrh požadavků k vyhlášení stávkové pohotovosti ve školách
1) Žádáme, aby vláda neprodleně splnila usnesení Poslanecké sněmovny o zvýšení platů učitelů na 130 % průměrné mzdy v ČR nejpozději od roku 2020
2) Požadujeme revizi inkluzivního vzdělávání
3) Žádáme navýšení kapitoly školství o čtvrtinu - na 5 % HDP, což je průměr zemí Evropské unie a OECD
4) Požadujeme změny v návrhu novely zákona o pedagogických pracovnících
5) Žádáme, aby vláda projednala Otevřený dopis politikům za záchranu českého školství
6) Požadujeme omezení vlivu neziskovek na rozhodování o školství (Eduin, ČOSIV, Nadace OSF…)
7) Žádáme odvolání náměstků MŠMT Václava Pícla a Petra Pavlíka
8) Požadujeme změny v zařazování pedagogických pracovníků do tarifních tříd
2) Požadujeme revizi inkluzivního vzdělávání
3) Žádáme navýšení kapitoly školství o čtvrtinu - na 5 % HDP, což je průměr zemí Evropské unie a OECD
4) Požadujeme změny v návrhu novely zákona o pedagogických pracovnících
5) Žádáme, aby vláda projednala Otevřený dopis politikům za záchranu českého školství
6) Požadujeme omezení vlivu neziskovek na rozhodování o školství (Eduin, ČOSIV, Nadace OSF…)
7) Žádáme odvolání náměstků MŠMT Václava Pícla a Petra Pavlíka
8) Požadujeme změny v zařazování pedagogických pracovníků do tarifních tříd
Rozhodně souhlasím,do škol nenastupují z fin. důvodů mladí lidá a aby učili lidé s maturitou, kam se to školství sune včetně nedomyšleného inkluzivního vzdělávání?
OdpovědětVymazatInkluze byl velký boom. Okres Jeseník byl jakýmsi "pilotem". Výsledek -> jsem zásadně proti. Inkluze je na úkor průměrných a nadaných dětí. A jakým způsobem tečou peníze pro podpůrná opatření? To je byrokratická katastrofa!!!
OdpovědětVymazatPlně souhlasím s výše uvedenými komentaři. Momentálně je to chaos.
OdpovědětVymazatSouhlasím a již je skutečně nejvyšší čas s tím bordelem v našem školství začít něco urychleně dělat!!!!Plně se připojuji.
OdpovědětVymazatSouhlasím!!!! Využijme příležitosti, kdy s tím společně můžeme a musíme něco udělat!!!
OdpovědětVymazat