- Další odpovědi na žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb.
- Další články k tématu Revize RVP
úterý 15. ledna 2019
Revize RVP probíhá bez oficiálního zadání z MŠMT
Dle odpovědi z Národního ústavu pro vzdělávání na žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, NÚV nikdy neobdržel z MŠMT oficiální zadání, co je cílem revize RVP, ani to, že na ní má začít pracovat. Přesto se na revizi rámcových vzdělávacích programů pracuje již několik let...
pondělí 14. ledna 2019
Otevřený dopis Pedagogické komory (Rodina a škola)
S laskavým dovolením šéfredaktora časopisu Rodina a škola publikujeme vybrané citace z našeho otevřeného dopisu politikům za záchranu českého školství, které vyšly v čísle 1/2019. Článek si můžete vytisknout a vystavit ho ve sborovně na nástěnku.
neděle 13. ledna 2019
sobota 12. ledna 2019
Ve školství chybí 1 bilion 450 miliard korun aneb 26 let planých vládních slibů
Nový blog Radka Sárköziho, prezidenta spolku Pedagogická komora, o školství a vzdělávání startuje článkem Ve školství chybí 1 bilion 450 miliard korun aneb 26 let planých vládních slibů (iDNES.cz).
pátek 11. ledna 2019
AKTUÁLNÍ TÉMA: Videozáznamy výuky
Zveřejňujeme přehled odkazů, na kterých naleznete videozáznamy výuky...
- Pomáháme školám k úspěchu (párová výuka, dílna čtení, Hejného metoda, vzájemné učení, čtení v oborech)
- Metodický portál RVP.CZ (Virtuální hospitace)
- Úvod do tématu ŠOA (doporučujeme)
čtvrtek 3. ledna 2019
Tarifní platy učitelů a dalších pedagogických pracovníků (2019)
Citujeme z aktuálního znění nařízení vlády č. 341/2017 Sb. o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě, které platí od 1. ledna 2019.
Výše zvláštního příplatku činí měsíčně ve skupině
a) I. 500 až 1300 Kč,
b) II. 750 až 2500 Kč...
Skupiny prací podle míry ztěžujících vlivů pracovních podmínek
I. skupina - Práce se zvýšenou mírou neuropsychické zátěže nebo jiným možným rizikem ohrožení zdraví nebo života
2. Přímá pedagogická činnost spojená s
2.1. výkonem práce třídního učitele, vedoucího oddělení na konzervatoři nebo základní umělecké škole nebo vedoucího studijní skupiny na vyšší odborné škole,
2.2. dohledem nad žáky nebo studenty, u kterých hrozí zvýšené riziko úrazu z důvodu používání strojů, nástrojů nebo přístrojů v rámci praktického vyučování nebo praktické přípravy.
II. skupina - Práce se značnou mírou neuropsychické zátěže nebo jiným možným rizikem ohrožení zdraví nebo života
2. Přímá pedagogická činnost, práce třídního učitele, diagnostická činnost nebo sociální práce s dětmi, žáky nebo studenty se speciálními vzdělávacími potřebami
1.1. ve školách, třídách, odděleních nebo studijních skupinách samostatně zřízených pro tyto děti, žáky nebo studenty, a ve školách při zdravotnických zařízeních,
1.2. ve výchovných skupinách školských zařízení samostatně zřízených pro tyto děti, žáky nebo studenty, ve třídách nebo ve výchovných skupinách školských zařízení samostatně zřízených pro tyto děti, žáky a studenty,
1.3. ve speciálně pedagogickém centru nebo ve školských zařízeních pro výkon ústavní výchovy nebo ochranné výchovy a pro preventivně výchovnou péči,
1.4. v zařízeních sociálních služeb pro osoby pro osoby s mentálním nebo tělesným postižením.
3. Přímá pedagogická činnost spojená s výkonem práce třídního učitele vykonávaná ve třídách se žáky různých postupných ročníků v rámci jedné třídy v základních školách, které nemají zřízeny všechny ročníky.
Zdroje:
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2017-341
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2010-222
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2005-75
http://www.msmt.cz/dokumenty-3/metodicky-vyklad-k-odmenovani
https://www.pedagogicka-komora.cz/2018/11/mpsv-zrejme-vyrazne-pokratilo-puvodni.html
https://www.pedagogicka-komora.cz/2018/12/materske-skoly-skolni-druziny-zs.html
https://www.pedagogicka-komora.cz/2018/12/nepedagogicti-pracovnici-skol-minimalni.html
(Na tabulku je třeba kliknout, aby se zvětšila do čitelné velikosti.)
- Učitelky MŠ: 8. až 13. platová třída (obvykle 9.)
- Ředitelky MŠ: 10. až 13. platová třída (obvykle 10.)
- Učitelé ZŠ a SŠ: 9. až 14. platová třída (obvykle 12.)
- Ředitelé ZŠ a SŠ: 12. až 14. platová třída (obvykle 13.)
- Učitelé odborného výcviku: 9. až 13. platová třída (obvykle 10.)
- Vychovatelky školní družiny a další vychovatelé: 8. až 12. platová třída (obvykle 9.)
- Speciální pedagogové: 11. až 13. platová třída (obvykle 12.)
- Asistenti pedagoga: 4. až 9. platová třída (obvykle 8.)
- Pedagogové volného času: 8. až 13. platová třída
Výše zvláštního příplatku činí měsíčně ve skupině
a) I. 500 až 1300 Kč,
b) II. 750 až 2500 Kč...
Skupiny prací podle míry ztěžujících vlivů pracovních podmínek
I. skupina - Práce se zvýšenou mírou neuropsychické zátěže nebo jiným možným rizikem ohrožení zdraví nebo života
2. Přímá pedagogická činnost spojená s
2.1. výkonem práce třídního učitele, vedoucího oddělení na konzervatoři nebo základní umělecké škole nebo vedoucího studijní skupiny na vyšší odborné škole,
2.2. dohledem nad žáky nebo studenty, u kterých hrozí zvýšené riziko úrazu z důvodu používání strojů, nástrojů nebo přístrojů v rámci praktického vyučování nebo praktické přípravy.
II. skupina - Práce se značnou mírou neuropsychické zátěže nebo jiným možným rizikem ohrožení zdraví nebo života
2. Přímá pedagogická činnost, práce třídního učitele, diagnostická činnost nebo sociální práce s dětmi, žáky nebo studenty se speciálními vzdělávacími potřebami
1.1. ve školách, třídách, odděleních nebo studijních skupinách samostatně zřízených pro tyto děti, žáky nebo studenty, a ve školách při zdravotnických zařízeních,
1.2. ve výchovných skupinách školských zařízení samostatně zřízených pro tyto děti, žáky nebo studenty, ve třídách nebo ve výchovných skupinách školských zařízení samostatně zřízených pro tyto děti, žáky a studenty,
1.3. ve speciálně pedagogickém centru nebo ve školských zařízeních pro výkon ústavní výchovy nebo ochranné výchovy a pro preventivně výchovnou péči,
1.4. v zařízeních sociálních služeb pro osoby pro osoby s mentálním nebo tělesným postižením.
3. Přímá pedagogická činnost spojená s výkonem práce třídního učitele vykonávaná ve třídách se žáky různých postupných ročníků v rámci jedné třídy v základních školách, které nemají zřízeny všechny ročníky.
Zdroje:
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2017-341
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2010-222
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2005-75
http://www.msmt.cz/dokumenty-3/metodicky-vyklad-k-odmenovani
https://www.pedagogicka-komora.cz/2018/11/mpsv-zrejme-vyrazne-pokratilo-puvodni.html
https://www.pedagogicka-komora.cz/2018/12/materske-skoly-skolni-druziny-zs.html
https://www.pedagogicka-komora.cz/2018/12/nepedagogicti-pracovnici-skol-minimalni.html
úterý 1. ledna 2019
Podpora otevřeného dopisu politikům za záchranu českého školství (celé školy)
Zveřejňujeme e-maily ze škol, které podpořily náš otevřený dopis politikům za záchranu českého školství:
Vážení přátelé, podporujeme otevřený dopis politikům za záchranu českého školství. Dopis podpořilo celkem 46 pracovníků. (ZŠ Jihlava, E. Rošického 2, příspěvková organizace)
Dobrý den, celá naše organizace se připojuje k otevřenému dopisu politikům za záchranu českého školství. Celkem 21 pedagogických pracovníků. Zdravím a děkuji za Vaši práci. (ZŠ a MŠ Libchavy)
Dobrý den, v příloze posílám kolektivní podporu z naší školy. Otevřený dopis politikům za záchranu českého školství podporuje a podepsalo 26 pedagogů. S pozdravem a přáním, aby nám bylo konečně nasloucháno. (ZŠ a MŠ Sázava)
Dobrý den, naše škola by se chtěla připojit jako celek k otevřenému dopisu politikům za záchranu českého školství. Počet pedagogů, kteří dopis podpořili, je 26. (ZŠ Moravský Krumlov)
Dobrý den, chceme podpořit otevřený dopis politikům za záchranu českého školství. Dopis podpořilo celkem 15 pedagogů školy. (ZŠ Dašice, okres Pardubice)
Dobrý den, tímto se naše škola připojuje k otevřenému dopisu politikům za záchranu českého školství Pedagogické komory v celkovém počtu 10 pedagogických pracovníků. (ZŠ a MŠ Bratčice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace)
Podporujeme otevřený dopis politikům za záchranu českého školství. Naprosto souhlasíme s body návrhů Pedagogické komory. Souhlasíme, že prestiž učitelů je v dnešní době na velmi nízké úrovni, o finančním podhodnocení pedagogů ani nemluvě. Přijde nám, že veřejnost vidí pouze dva měsíce prázdnin učitelů, ale nevidí / nechce vidět velmi náročnou práci, která je navíc zahlcena vší možnou administrativou a nedomyšlenou inkluzí. Nevíme, kdo v naší škole bude příští roky učit, pracovní síly nejsou. A nejsou ani speciální pedagogové, psychologové a další profese se školstvím spojené. Hlavně, že politici si opět odsouhlasili zvýšení svých platů, které je odvádí od reálného života normálních lidí. (ZŠ a MŠ Klecany, okres Praha - východ)
Dobrý den, včera na poradě jsem přednesla otevřený dopis politikům za záchranu českého školství. Všichni pedagogové ho podpořili. (ZŠ T. G. Masaryka, Hodkovice nad Mohelkou)
Dobrý den, otevřený dopis politikům za záchranu českého školství podporuje 21 řadových pedagogických pracovníků našeho ústavu. Děkujeme za Vaši snahu o jednání s politiky a novináři. Jsme velmi rádi, že nás zastupujete a intenzivně upozorňujete na dlouhodobé problémy českého školství. S pozdravem učitelé, vychovatelé a asistenti
Dobrý den, podepsali jsme otevřený dopis politikům za záchranu českého školství a zároveň se zaregistrovali v Pedagogické komoře. Přejeme Vám i ostatním organizátorům hodně zdaru a děkujeme za Váš čas!
Vážený pane Sárközi, jménem pedagogických pracovníků naší školy vyjadřuji podporu otevřenému dopisu politikům za záchranu českého školství. Na pedagogické radě dne 17. 12. 2018 vyjádřilo podporu celkem 18 pedagogických pracovníků. Věříme, že tato aktivita povede ke zlepšení úrovně vzdělávání v České republice. Děkujeme za vynaložené úsilí v této věci.
Dobrý den, jménem třinácti učitelek se připojuji k podpisům otevřeného dopisu.
Vážení přátelé, podporujeme otevřený dopis politikům za záchranu českého školství. Dopis podpořilo celkem 46 pracovníků. (ZŠ Jihlava, E. Rošického 2, příspěvková organizace)
Dobrý den, celá naše organizace se připojuje k otevřenému dopisu politikům za záchranu českého školství. Celkem 21 pedagogických pracovníků. Zdravím a děkuji za Vaši práci. (ZŠ a MŠ Libchavy)
Dobrý den, v příloze posílám kolektivní podporu z naší školy. Otevřený dopis politikům za záchranu českého školství podporuje a podepsalo 26 pedagogů. S pozdravem a přáním, aby nám bylo konečně nasloucháno. (ZŠ a MŠ Sázava)
Dobrý den, naše škola by se chtěla připojit jako celek k otevřenému dopisu politikům za záchranu českého školství. Počet pedagogů, kteří dopis podpořili, je 26. (ZŠ Moravský Krumlov)
Dobrý den, chceme podpořit otevřený dopis politikům za záchranu českého školství. Dopis podpořilo celkem 15 pedagogů školy. (ZŠ Dašice, okres Pardubice)
Dobrý den, tímto se naše škola připojuje k otevřenému dopisu politikům za záchranu českého školství Pedagogické komory v celkovém počtu 10 pedagogických pracovníků. (ZŠ a MŠ Bratčice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace)
Podporujeme otevřený dopis politikům za záchranu českého školství. Naprosto souhlasíme s body návrhů Pedagogické komory. Souhlasíme, že prestiž učitelů je v dnešní době na velmi nízké úrovni, o finančním podhodnocení pedagogů ani nemluvě. Přijde nám, že veřejnost vidí pouze dva měsíce prázdnin učitelů, ale nevidí / nechce vidět velmi náročnou práci, která je navíc zahlcena vší možnou administrativou a nedomyšlenou inkluzí. Nevíme, kdo v naší škole bude příští roky učit, pracovní síly nejsou. A nejsou ani speciální pedagogové, psychologové a další profese se školstvím spojené. Hlavně, že politici si opět odsouhlasili zvýšení svých platů, které je odvádí od reálného života normálních lidí. (ZŠ a MŠ Klecany, okres Praha - východ)
Dobrý den, včera na poradě jsem přednesla otevřený dopis politikům za záchranu českého školství. Všichni pedagogové ho podpořili. (ZŠ T. G. Masaryka, Hodkovice nad Mohelkou)
Dobrý den, otevřený dopis politikům za záchranu českého školství podporuje 21 řadových pedagogických pracovníků našeho ústavu. Děkujeme za Vaši snahu o jednání s politiky a novináři. Jsme velmi rádi, že nás zastupujete a intenzivně upozorňujete na dlouhodobé problémy českého školství. S pozdravem učitelé, vychovatelé a asistenti
Dobrý den, podepsali jsme otevřený dopis politikům za záchranu českého školství a zároveň se zaregistrovali v Pedagogické komoře. Přejeme Vám i ostatním organizátorům hodně zdaru a děkujeme za Váš čas!
Vážený pane Sárközi, jménem pedagogických pracovníků naší školy vyjadřuji podporu otevřenému dopisu politikům za záchranu českého školství. Na pedagogické radě dne 17. 12. 2018 vyjádřilo podporu celkem 18 pedagogických pracovníků. Věříme, že tato aktivita povede ke zlepšení úrovně vzdělávání v České republice. Děkujeme za vynaložené úsilí v této věci.
Dobrý den, jménem třinácti učitelek se připojuji k podpisům otevřeného dopisu.
Přihlásit se k odběru:
Příspěvky (Atom)