Kontakty a medailonky

Pedagogická komora, z.s.
Kosmická 742/11
149 00 Praha 4 - Háje

IČO: 06538584

Účet: Fio banka. a.s.: 5432123453/2010
(Neposílejte nám prosím registrační poplatek ani členské příspěvky, dokud k tomu nebudete přímo vyzváni e-mailem - budeme ho rozesílat na konci listopadu. Také případné dary si prosím nejprve domluvte. Děkujeme.)

Spisová značka
L 69311 vedená u Městského soudu v Praze
Výpis ze spolkového rejstříku

E-mail: info@pedagogicka-komora.cz
Web: www.pedagogicka-komora.cz
Telefonní kontakt: +420 775 165 203

Skupina na sociální síti Facebook 
Pedagogická komora - diskuze

Fotogalerie:
Fotografie v tiskové kvalitě

Koordinační tým:

Radek Sárközi, koordinátor vzniku Pedagogické komory
sarkozi@volny.cz, GSM 775165203 (preferuji e-mail)
Janek Wagner, koordinátor ICT aktivit a moderátor FB skupiny
janek.wagner@pedagogicke.info, GSM 774526359
Růžena Preissová, organizace setkání a odborné konzultace
preissova@me.com, GSM 777162297
Jana Kunšteková Maříková, organizace setkání, propagace
Pavel Šimáček, legislativa a právní konzultace

Dočasné vedení spolku do voleb v lednu 2018:

Radek Sárközi (prezident), Jan Wagner (viceprezident), Růžena Preissová (členka prezidia)

Dočasné vedení sekcí do voleb v lednu 2018:

Mateřské školy
- Andrea Benešová (benesova.andy@gmail.com, GSM 732331727) - hlavní koordinátorka
- Kateřina Tomášová (tomasova.katka@seznam.cz), Natália Toflová (natalia.toflova@seznam.cz), Alena Stehnová (alenastehnova@tiscali.cz) - tři zástupkyně

Základní školy (I. stupeň) a málotřídní školy
- Radana Šimčíková (rsimcikova@seznam.cz) - hlavní koordinátorka

Základní školy (II. stupeň)
- Jarmila Smejkalová (JSmejkalova@seznam.cz) - hlavní koordinátorka

Střední školy
- Hana Vacková (hanavackova@gmail.com) - hlavní koordinátorka
- Hana Bednaříková (hana.step@seznam.cz) - zástupkyně

Vysoké školy
- Hana Marešová (hana.maresova@upol.cz, GSM 604124446) - hlavní koordinátorka
- Pavel Pešat (pavel.pesat@gmail.com) - zástupce

Základní umělecké školy
- Pavel Vaněk (van.pav@seznam.cz) - hlavní koordinátor
- Pavel Novák (kavon1981@gmail.com), Robert Pacourek (r.pacourek@seznam.cz), Robert Pacourek (r.pacourek@seznam.cz), Andrea Šopíková (andrea.sopikova@gmail.com) - tři zástupci

Speciální pedagogové
- Jana Karvaiová (rene.karvai@tiscali.cz) - hlavní koordinátorka
- Hana Řezníčková (hana.rezni@centrum.cz) - zástupkyně

Vychovatelé
- Lukáš Frisch (lukas.Frisch@seznam.cz) - hlavní koordinátor

Asistenti
- Eva Skorunková (skorunkova@centrum.cz, GSM 603443136) - hlavní koordinátorka

Lektoři
- Radek Sárközi (sarkozi@volny.cz, GSM 775165203) - hlavní koordinátor

Vedení pracovních týmů:

Snižování administrativní zátěže škol
- Pavel Nezval (elvis3ba1@gmail.com) - hlavní koordinátor

Revize inkluze
- Hana Řezníčková (hana.rezni@centrum.cz) - hlavní koordinátorka
- Jana Karvaiová (rene.karvai@tiscali.cz) - zástupkyně

Legislativa, analýzy, financování školství
- Pavel Šimáček (Simacek.Pavel@kjj.cz) - hlavní koordinátor

Mezinárodní aktivity
- Dana Cogan (dana_c812@yahoo.ca) - hlavní koordinátorka

Propagace a ICT:
- Jaromír Kuchyňka (jaromir.kuchynka@seznam.cz) - hlavní koordinátor
- Renata Štulcová (renata.stulcova@seznam.cz) - zástupkyně

Organizace společných setkání
- Růžena Preissová, (preissova@me.com, GSM 777162297) - hlavní koordinátorka



Mgr. Radek Sárközi pochází z Mostu. Vystudoval Pedagogickou fakultu UJEP v Ústí nad Labem (obor český jazyk a literatura – dějepis pro SŠ). Vyučoval češtinu, dějepis a informatiku na státním i soukromém víceletém gymnáziu, základní škole a střední odborné škole. Je autorem Elektronické učebnice literatury a tvůrčího psaní. Založil weby Česká literatura na internetu, Šotkoviny a Čtenářská gramotnost a projektové vyučování. Je zakladatelem Učitelského odborového klubu a občanského sdružení Abeceda. Navštěvoval kurzy Čtením a psaním ke kritickému myšlení, Diplomový kurz pedagogiky Montessori, letní školu inovativního vzdělávacího programu Začít spolu a mnohé další. Vymyslel a spoluorganizoval celostátní soutěže školních časopisů Freinet (AISIS) a Náš časopis a soutěže školních literárních sborníků Brudlý Krampoblouch (SSP) a Nadílka našich dílek. Publikuje články o školství. Tvoří e-learningové kurzy pro učitele a žáky. V současnosti učí učitele v kurzech zaměřených na čtenářskou gramotnost, moderní vyučovací metody a reformu školství (specializační studium pro koordinátory tvorby ŠVP) a dělá workshopy pro žáky ZŠ a SŠ. Ve volném čase koordinuje vznik Pedagogické komory (web, skupina na Facebooku, jednání se senátory a poslanci…). Byl pověřeným zástupcem petičního výboru petice proti kariérnímu řádu, kterou podepsalo 21 609 učitelů, a organizoval výzvu senátorům proti kariérnímu řádu, kterou podpořilo 7 400 pedagogů.

PaedDr. Růžena Preissová pochází z Prahy, kde také žije a pracuje. Vystudovala Pedagogickou fakultu Univerzity Karlovy (obor český jazyk a literatura – výtvarná výchova pro SŠ). Postgraduální studium absolvovala na FF UK, rigorózní zkoušky s titulem PaedDr. složila na UJEP v Olomouci. Učila český jazyk a literaturu na gymnáziích a ZŠ. Byla odbornou asistentkou na katedře výtvarné výchovy PedF UK. Učila dějiny umění. Je autorkou mnoha novinek, které byly přijaty jako příklady dobré praxe. Zabývá se osobností učitele a problematikou nadaných dětí. Spolupracovala se Společností pro talent a nadání. V roce 1992 založila s kolegou soukromé gymnázium – dnes Gymnázium Evolution. Za více než 50 let práce ve školství obdržela nejvyšší rezortní vyznamenání MŠMT. Přednášela pro rodiče i odbornou veřejnost. Je autorkou souboru pedagogických i organizačních materiálů. Dvakrát byla zvolena do zastupitelstva Prahy 11, kde pracovala ve školské komisi. Byla členkou petičního výboru petice proti kariérnímu řádu. Ve volných chvílích pomáhá s ustavením Pedagogické komory.

Ing. Janek Wagner pochází z Prahy, kde také žije a pracuje. Vystudoval VŠST v Liberci, kde již v průběhu studia vedl seminář fyziky na střední průmyslové škole. Pracoval jako programátor a později ve vedoucích ekonomických funkcích. Od roku 1987 dodnes pracuje také jako lektor převážně v oblasti software (CP/M, Borland, Google a další). Od poloviny 90. let se věnoval odborné publicistice v oblasti IT a začal učit informatiku na ZŠ. Zabýval se rovněž instalacemi počítačového vybavení do škol a školil učitele jako lektor školského úřadu. Později učil i na SUŠG v Jihlavě a na gymnáziu v Plzni. Od roku 2003 začal pracovat i jako IT správce v řadě škol, této práci se věnuje dodnes a zaměřuje se především na implementaci cloudových řešení. Spolupracoval i na vývoji e-learningových kurzů (získal Cenu Národního centra distančního vzdělávání na 7. ročníku soutěže eLearning na UHK), výukového software (Terasoft) a lokalizaci open source software. Od roku 2001 se angažuje v Jednotě školských informatiků, kde je nyní členem výkonného výboru. V roce 2006 se podílel na přípravě RVP G. V letech 2007-2016 byl šéfredaktorem portálu Česká škola, od roku 2016 se věnuje blogu pedagogicke.info. Podílel se na vzniku Google User Group a Google Education Group ČR, angažoval se i v OSS Alliance - Společnosti pro výzkum a podporu Open Source, ve FFII.CZ - Českém sdružení pro svobodnou informační infrastrukturu a v České pirátské straně, kde byl v letech 2015-2016 garantem programového bodu vzdělávání. Nyní působí jako expert v oblasti rozvoje digitálních kompetencí. V Pedagogické komoře se věnuje správě skupiny na Facebooku Pedagogická komora - diskuze, jednání s politiky, vystupování v médiích a budování ICT zázemí.

Mgr. Bc. Pavel Šimáček se narodil v Praze. V závěru studia Právnické fakulty UK zaskočil za chybějícího učitele na střední škole pro zrakově postižené a ve školství již zůstal. Následně absolvoval doplňující pedagogické studium na Pedagogické fakultě UK a program humanitní studia na Fakultě humanitních studií UK. V letech 2008 – 2014 byl zaměstnancem Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, kde se zabýval problematikou správního řízení ve školství a právní úpravy postavení pedagogických pracovníků. Od roku 2014 je zástupcem ředitele Konzervatoře a Vyšší odborné školy Jaroslava Ježka v Praze. Dlouhodobě se věnuje přednáškové a publikační činnosti, ve které se zaměřuje na otázky pracovního a správního práva ve školství. Ve volném čase se věnuje genealogii a návštěvám koncertů a operních představení (v letech 2010 – 2011 byl jedním z recenzentů webu Opera Plus). V Pedagogické komoře pomáhá s právními výklady a legislativními návrhy (např. pozměňovacími návrhy k novele zákona o pedagogických pracovnících, které si osvojili senátoři).

PhDr. Jana Kunšteková Maříková pochází z Tábora. V současné době pracuje v Praze a žije střídavě v jižních Čechách a Praze.  Vystudovala obor Pedagogika – péče o nemocné na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy a germanistiku na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích.  Na British Council v Českých Budějovicích vykonala mezinárodní zkoušku z angličtiny – CAE. Vyučovala němčinu a angličtinu na základních i středních školách, na gymnáziích a jazykových školách. Působila jako lektorka jazyků na VŠ. Jako lektorka jazyků pracuje i soukromě. Dále se podílela na tvorbě didaktických materiálů, pracovala jako překladatelka a tlumočnice. V současné době vyučuje na soukromém gymnáziu v Praze a na jazykové škole. Publikuje články (nejen) z oblasti školství. Ve volných chvílích se věnuje propagaci Pedagogické komory. Byla členkou petičního výboru petice proti kariérnímu řádu a organizovala první setkání zájemců o vstup do Pedagogické komory.

Ing. Mgr. Hana Vacková pochází z  Olomouce. Vystudovala ekonomiku na VŠZ v Brně a dále český jazyk a výtvarnou výchovu na PF UJEP Brno.  Učí na Gymnáziu v Olomouci Hejčíně. Je metodičkou prevence. Absolvovala kurz arteterapie a etické výchovy. V učení se snaží uplatňovat metody kooperativní výuky i kritického myšlení. Je zakládající členkou Olomoucké palety, sdružení olomouckých výtvarných pedagogů. Rovněž stála u zrodu Společnosti učitelů českého jazyka a literatury. Dlouhodobě spolupracuje s Člověkem v tísni při tvorbě materiálů k dokumentárním filmům pro školy. Dlouhodobá spolupráce ji pojí i s olomouckým Arpokem, a to hlavně v oblasti globálních rozvojových témat. Příležitostně lektoruje různé skupiny učitelů. Byla členkou petičního výboru petice proti kariérnímu řádu. V Pedagogické komoře vede sekci středních škol.

Mgr. Jana Karvaiová pochází z Královéhradeckého kraje. Absolvovala studium speciální pedagogiky (v té době nazývané učitelství pro děti a mládež vyžadující zvláštní péči) – státnice v oborech psychopedie, etopedie a logopedie se surdopedií. Celý život pracuje s dětmi s lehkým mentálním postižením a kombinovanými vadami. Působila na čtyřech školách. V současnosti pracuje na poloviční úvazky jako učitelka a školní speciální pedagog na ZŠ v České Skalici. Získala certifikát Respektovat a být respektován a základů psychologických terapeutických metod (transakční analýza, KBT terapie). Spoluzakládala Učitelské profesní sdružení, které dva roky působilo jako neformální spolek pedagogů různých typů škol (rok byla mluvčí UPS).  Je členkou Asociace speciálních pedagogů.  Píše články pro internetové portály (Česká škola, Pedagogické.info), občas poskytne rozhovor do rozhlasu – většinou na téma speciálního školství.  Na FB je členkou několika profesních skupin, které se zabývají speciální pedagogikou (cílem těchto skupin je radit se s kolegy, pomáhat si, spolupracovat s rodiči se znevýhodněnými dětmi a získávat od nich relevantní názory a postřehy pro další práci). Vznik Pedagogické komory byl jejím snem – snaží se napomoci založení profesní komory pedagogů ze zákona. Ve spolku Pedagogická komora se zabývá inkluzí a koordinuje sekci speciálních pedagogů.

Mgr. Andrea Benešová pochází z Prahy. Vystudovala předškolní pedagogiku na UK v Praze. Má za sebou 31 let praxe jako učitelka mateřské školy. Pátým rokem je ředitelkou MŠ na Praze 14. Během praxe učitelky a ředitelky získala certifikát kurzu Respektovat a být respektován a Metody dobrého startu. Od roku 2016 je lektorkou dalšího vzdělávání. Celý svůj profesní život věnovala předškolnímu školství a jeho problematice. Je zakladatelkou facebookové skupiny ředitelek mateřských škol, jejímž účelem je sdílení dobré praxe napříč celou republikou. Tato skupina se spolupodílela na šíření petice za nepřijetí kariérního řádu a významně přispěla k jejímu úspěchu. Věnuje se propagaci Pedagogické komory a koordinuje ustavení sekce pro mateřské školy. Chce se zasadit o řešení specifických problémů předškolního vzdělávání, které považuje za velmi významnou, ale často opomíjenou oblast českého vzdělávacího systému.

Mgr. Radana Šimčíková pochází z Prahy, žije v Říčanech u Prahy.  Vystudovala Pedagogickou fakultu UK, obor učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Po absolutoriu učila na třech základních školách v Praze a Říčanech. V roce 2007 se stala ředitelkou ZŠ Tehov (od roku 2014 s mateřskou školou). Ve volném čase režíruje ochotnické divadlo. Chtěla by přispět ke stanovení dlouhodobé koncepce našeho školství. Byla členkou petičního výboru petice proti kariérnímu řádu. V Pedagogické komoře koordinuje sekci málotřídních škol a základních škol s I. stupněm.

Doc. PhDr. Hana Marešová, Ph.D., pochází z Olomouce. Vystudovala Pedagogickou fakultu Univerzity Palackého v Olomouci (obor český jazyk – hudební výchova pro 2. stupeň ZŠ a SŠ), postgraduální studia absolvovala na Filozofické fakultě UP. Vyučovala na Obchodní akademii v Olomouci, od roku 1996 přednáší na Katedře českého jazyka a literatury PdF UP a Katedře žurnalistiky FF UP, na PdF pracovala po 2 funkční období jako proděkanka pro organizaci a rozvoj, studijní záležitosti a celoživotní vzdělávání. Ve své pedagogické a vědecké práci se věnuje zejména didaktice mateřského jazyka, a to oblasti využití ICT ve vzdělávání, zabývá se tematikou nových médií, netartu a kyberkultury, hypertextových struktur ve vztahu ke kognitivním funkcím člověka, v posledních letech zejména využití 3D virtuální reality ve výuce. Je autorkou 3 monografií nebo kapitol v monografii (např. Vzdělávání v multiuživatelském virtuálním prostředí), autorkou cca 100 odborných článků v anglickém a českém jazyce zaměřených zejména oblast využití ICT ve vzdělávání (např. New Media Literacies of Future Mother Tongue Teachers. In: New Media and the Politics of Online Communities. Oxford: Inter-Disciplinary Press, United Kingdom, 2010), autorkou 15 vysokoškolských elektronických učebních textů.  Je hlavní řešitelkou 10 grantových projektů (např. ESF OPVK: Kurzy ICT ve výuce pro pedagogické pracovníky) a spoluřešitelkou 15 projektů. Absolvovala řadu zahraničních stáží, na kterých měla možnost se podrobně seznámit se vzdělávací politikou a situaci ve školství (např. Oxford, Glasgow, Bournemouth, Basingstoke (Velká Británie), Brusel (Belgie), Salzburg, Linz (Rakousko) ad.). Je členkou odborných společností či organizací (Česká pedagogická společnost, Česká asociace pedagogického výzkumu, Jednota školských informatiků, International Association for the Improvement of Mother Tongue Education, Asociace institucí vzdělávání dospělých ad.), členkou oborových rad a komisí VŠ (např. Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy). V rámci aktivit regionální vzdělávací politiky Olomouckého kraje pracuje jako odborných garant či člen pracovních skupin Místních akčních plánů vzdělávání (MAP), Krajského akčního plánu vzdělávání (KAP), RIS3 strategie a strategie ITI. V Pedagogické komoře se věnuje potřebám vysokoškolských pedagogů, zejména financování a postavení pedagogických fakult a fakult vzdělávajících učitele ve vzdělávacím systému, zvýšení prestiže učitelské profese (a s tím související kvalitou studentů pedagogických fakult), chce se zasadit o sjednocení modulu učitelské způsobilosti či řešení problémů spojených s digitalizací vzdělávání na vysokých školách.

Mgr. Jarmila Smejkalová pochází z Prahy. Na PedF UK vystudovala učitelství matematiky a základů techniky pro 5. – 12. ročník. Nejprve působila na 1. stupni ZŠ, od roku 1990 vyučuje matematiku a fyziku na 2. stupni ZŠ. 16 let zastává funkci výchovné a kariérové poradkyně. Je vedoucí školního poradenského pracoviště, koordinátorem inkluze a koordinátorem ŠVP. Je členkou Asociace výchovných poradců. Pracovala ve výkonné radě nyní již zaniklého Učitelského profesního sdružení, založila a spravovala facebookovou skupinu a stránku UPS. V UPS se spolupodílela na protestech proti přijetí vyhlášky 27/2016 Sb. a proti inkluzi v současné podobě. Ve volním čase se věnuje propagaci Pedagogické komory a koordinuje ustavení sekce pro 2. stupeň ZŠ.

Mgr. Pavel Vaněk, žije a pracuje v jižních Čechách. Vystudoval Střední výtvarnou školu v Písku (obor grafika) a Pedagogickou fakultu na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích. V ZUŠ Soběslav vyučuje výtvarný obor. Se svými žáky se věnuje klasické tvorbě, dále pak animaci a filmové tvorbě. Pořádá mezinárodní festival Festžák, festival dětské filmové a animované tvorby, se zaměřením na tvorbu žáků ZUŠ a ZŠ. Podílí se na organizaci mezinárodního hudebního festivalu NETVP v oblasti propagace. Dále se věnuje filmování, fotografování, propagační tvorbě a pořádání výtvarných kurzů. V Pedagogické komoře se věnuje problematice základních uměleckých škol a je autorem propagačních materiálů spolku (plakát, letáček, vizitka).

Eva Skorunková se narodila v Praze, kde také celý život žije a pracuje. Vystudovala obchodní školu obor fotograf, dále gymnázium, nultý ročník společenských věd, kurz pro asistenty pedagoga, čtyřsemestrální doplňující studium CŽV na PedF UK obor speciální pedagogika a vychovatelství. Původním povoláním je fotografka. Od roku 2008 pracuje ve školství v kanceláři školy, ale i jako asistentka pedagoga na II. stupni ZŠ logopedické a rovněž jako vychovatelka ve školní družině. Nějaký čas působila také jako dobrovolník v APLE. V Pedagogické komoře se stará o sekci asistentů. Chtěla by se pokusit přiblížit význam asistentské práce jak pedagogům, tak i laické veřejnosti, aby mohl jasně vyznít smysl tohoto konání, a to ve spolupráci se všemi, kteří projeví skutečný zájem tuto, ale i jakoukoliv jinou problematiku řešit.


Robert Pacourek se narodil ve Strakonicích, kde vystudoval na LŠU (dnes ZUŠ) hru na klarinet ve třídě prof. B. Zákosteleckého. Po studiích na strakonickém gymnáziu absolvoval Pražskou konzervatoř v hlavním oboru Hra na klarinet ve třídě prof. Jiřího Stárka st. Pedagogicky působí v základním uměleckém školství více než 25 let, z toho posledních 22 let vyučuje na ZUŠ Praha 4 - Jižní Město studijní zaměření hra na klarinet a přípravné nástroje a komorní hru. V roce 2015 dokončil Studium pro vedoucí pedagogické pracovníky (FS II) v Centru školského managementu Pedagogické fakulty UK a v současné době dokončuje bakalářské studium oboru Školský management tamtéž.  Mezi největší pedagogické úspěchy řadí jednak pravidelná umístění svých žáků v soutěžích ZUŠ a přijímání žáků k dalšímu uměleckému vzdělávání, dále pak schopnost absolventů své třídy pokračovat jako hudebníci v souborech a kapelách různých žánrů. Jako aktivní muzikant-klarinetista vydal 2 profilová CD. Věnuje se především komorní hudbě (umělecký vedoucí Pražského komorního tria) a sólovému vystupování (např. s Kubelík kvartetem, Dvořákovo komorním orchestrem, Virtuosi di Praga apod.). Více informací naleznete zde: www.robertpacourek.cz. V Pedagogické komoře se věnuje problematice základních uměleckých škol.

RNDr. Pavel Nezval pochází z Blanska, v současnosti žije v Jedovnicích. Vystudoval učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů 5 – 12, aprobace matematika – fyzika na Přírodovědecké fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Svoji učitelskou kariéru zahájil na SOU Místního hospodářství v Praze, poté učil na SPŠ Jedovnice, kde od roku 1992 do roku 1996 působil ve funkci zástupce ředitele. Od roku 1996 do roku 2004 pracoval jako ředitel ZŠ Jedovnice a od roku 2004 působí ve funkci ředitele ZŠ Tomáše Garrigua Masaryka Blansko, Rodkovského 2. Dlouhodobě se věnuje lektorské činnosti zejména ve specializačním studiu pro koordinátory ŠVP, funkčním studiu ředitelů a v oblasti řízení pedagogického procesu. Dále působí jako lektor v oblasti inkluze, strategického plánování, autoevaluace školy, budování klimatu školy, komunikace a vedení lidí. V Pedagogické komoře vede pracovní tým pro snižování administrativní zátěže škol.

Mgr. Hana Řezníčková pochází z Velkých Popovic a žije v Benešově u Prahy. Vystudovala speciální pedagogiku pro 1. stupeň základních a speciálních škol. Je členkou ASP ČR. Během 29 let praxe učila i na 2. stupni ZŠ předměty humanitních oborů. Má zkušenosti s vedením Komise pro školství při MěÚ v Benešově. Ve škole vede pravidelně logopedickou prevenci, podpůrná opatření a speciálně pedagogickou péči. Angažuje se v Domě dětí a mládeže jako pedagog volného času v balančním kroužku. Ve volném čase se věnuje práci pro Pedagogickou komoru – monitoring médií, revize inkluze…

Mgr. Dana Cogan pochází z Velké Bíteše na Moravě. V současné době žije v Cold Lake (Kanada, provincie Alberta). Vystudovala MU v Brně, obor Učitelství 1. stupně ZŠ. Pracovala jako učitelka ZŠ. Získala certifikát Proficiency in English (Newcastle College). V Anglii pracovala jako tlumočnice a specialista v sociální oblasti na ZŠ. Působila na soukromé elitní škole Mowden Hall v hrabství Northumberland. V Praze učila na soukromém gymnáziu a střední škole v Hostivaři, kde tlumočila a překládala nové osnovy oboru automechanik pro Evropskou unii. Účastnila se mezinárodních konferencí v Anglii, Itálii a Německu. Pracovala jako lektor angličtiny na jazykových školách. Od roku 2005 žije v Kanadě, kde působila jako asistentka a učitelka na ZŠ. V současné době studuje Bachelor of Education na Universitě v Albertě (pedagogika kanadských indiánských kultur). Má zkušenosti s inkluzí v kanadských školách. Je autorkou publikace Využití mezipředmětových vztahů na ZŠ s jógovým cvičením nebo edukativních ABC omalovánek města Fox Creek a Cold Lake. Jejich výtěžek slouží k podpoře škol, nemocnic a knihoven v Albertě. Píše blog o kanadském školství, angličtině a cestování. V Pedagogické komoře se věnuje mezinárodním zkušenostem českých učitelů.

RNDr. Pavel Pešat, Ph.D., vystudoval jadernou fyziku na Univerzitě Karlově. Zabýval se využitím počítačů v jaderné fyzice a ve výuce školské fyziky. Ve své disertační práci se zaměřil na využití počítačů pro měření fyzikálních veličin ve školním fyzikálním experimentu, zpracování získaných dat a modelování fyzikálních jevů. Možnostmi využití ICT ve vzdělávání se zabývá dosud, např. riziky komunikace v prostředí Internetu nebo využitím digitálních technologií ve vzdělávání žáků s různými druhy znevýhodnění. Věnuje se přípravě budoucích učitelů, speciálních pedagogů a sociálních pracovníků. Byl garantem několika vysokoškolských studijních programů, podílel se na řešení 15 vědeckopedagogických a rozvojových projektů a publikoval přes 60 původních prací. Je členem expertního týmu pro oborovou didaktiku informatiky a ICT při Národním ústavu pro vzdělávání, programového výboru konference Didinfo a redakce odborného časopisu Speciální pedagogika. Byl místopředsedou Jednoty školských informatiků a pracovní skupiny pro fyziku při Société Européenne pour la Formation des Ingénieurs (Brusel). Spolupracoval s Pedagogickou fakultou Alabamské university (Birmingham, USA), institutem IFRASS (Toulouse, Francie) a Centrem mikropočítačových aplikací Amsterodamské univerzity (Amsterodam, Nizozemsko). Hostoval na Linného univerzitě ve Švédsku (Växjö, Kalmar). V současné době pracuje pro projekt I-KAP Ústeckého kraje jako metodik pro digitální gramotnost. V Pedagogické komoře působí ve vedení sekce vysokých škol.

Mgr. Pavel Novák, DiS. se narodil v Litomyšli, ale celý život prožil v České Třebové. Po absolvování střední a vyšší odborné školy ekonomického zaměření v České Třebové vystudoval na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci obor Hudební věda. V rámci programu Erasmus studoval na universitě ve finské Jyväskyle v programu School of Business and Services Management Degree Programme in Music and Media Management. Po dokončení studia nastoupil jako učitel hudebního oboru hra na kytaru a elektronické klávesové nástroje v Základní umělecké škole Dolní Újezd a posléze působil na ZUŠ v České Třebové jako vedoucí kytarového oddělení. Současně pracoval jako muzikolog a správce sbírek Centra Bohuslava Martinů v Poličce. Příležitostně spolupracuje s městským muzeem v České Třebové jako externista na katalogizaci hudebního fondu. Absolvoval kurz Celostní muzikoterapie v rámci ICV při UP v Olomouci. Zúčastnil se celé řady kurzů své odborné způsobilosti. Ve volném čase se snaží promýšlet zapojení prvků muzikoterapie do běžné výuky na ZUŠ a je členem několika pěveckých sborů v okolí svého bydliště. V Pedagogické komoře je zástupcem hlavního koordinátora pro ZUŠ a koordinátorem v Pardubickém kraji.

Bc. Alena Stehnová žije v Pardubicích. 27 let pracuje jako ředitelky MŠ Korálek, ve školství působí již 42 let. Je členkou zastupitelstva, místopředsedkyní Komise pro výchovu a vzdělávání, pracuje v Komisi pro školství a kulturu. Je členkou Expertní skupiny při Parlamentu ČR pro školství - v sekci předškolního školství. Věnuje se přednáškové činnosti a publikuje. V Pedagogické komoře se věnuje problematice mateřských škol.



Lukáš Frisch pochází z Havířova. V současné době žije a pracuje v Praze. Po maturitě absolvoval doplňující pedagogické studium vychovatelství a učitelství praktického vyučování. Působil 11 let na ZŠ a krátce i na SŠ. Na základní škole pracoval jako asistent pedagoga a učitel pracovní výchovy (vaření). Již 8 let pracuje jako vychovatel ve školní družině. V Pedagogické komoře se stará o sekci vychovatelů.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkujeme Vám za komentář, bude zveřejněn po schválení administrátorem tohoto webu. :-)